EXAMEN LA NOUL TESTAMENT / Anul 1, FTB, sem. 2
 

Vineri. 17 iunie, 2016. ora 10.00

Aveti o grila si doua mini-eseuri. Punctajul maxim: 300 puncte (grila) + 350 puncte (primul mini-eseu) + 350p (al doilea mini-eseu)=1000 puncte (nota 10). 

Grila: 10 intrebari (fiecare intrebare are 30 de puncte)

1. Bifati (incercuiti) daca Pavel a scris epistole catre Romani Coloseni Laodiceni Galateni Antioheni Cartaginezi.

2. Bifati (incercuiti) care din urmatorii termeni sunt amintiti in Romani: neprihanire, credinta, bilant, jertfa, bautura, verdeturi.

3. Cum poate fi caracterizat stilul Epistolei catre evrei: predica, scrisoare, cuvantare despre eroi, stil mixt, teologie psalmica, mesaj apocaliptic

4. Incercuiti ce afirmatii sunt adevarate despre apostolul Pavel: citea Vechiul Testament, citea Noul Testament, citea poeti greci, citea sulurile de la Marea Moarta, dicta in limba greaca

5. Despre care sporturi sau evenimente sportive scrie Pavel: box, alergari, inot, sulita, lupte greco-romane

6. Cine a scris epistola catre evrei: Pavel, Barnaba, Apolo, Autorul ei, Nu stim,

7. Ce destinatari au scrisorile din NT: crestini, necrestini, misionari, apostoli, pastori, aristocrati romani

8. Genul apocaliptic descrie prin definitie: sfarsitul lumii, creatia, istoria lumii de la alfa la omega, relatiile oameni-ingeri-Dumnezeu, teroarea imperiilor pagane.

9. Ce locuri din urmatoarea lista au fost vizitate de Pavel, conform NT: Roma, Spania, Malta, Gibraltar, Damasc, Babilon,

10. Noul Ierusalim este prezentat in Apocalipsa: ca o sfera, ca un cub, ca o piramida, ca o cetate cereasca cu templu, ca o cetate cereasca fara templu

Tratati urmatoarele doua subiecte, in format de tip mini eseu, fiecare de 750 de cuvinte, punctajul fiind la fiecare de 350 puncte.

1. Explicati relatia dintre Pavel si Luca si rolul ei in scrierea epistolelor lui Pavel.

2. Prezentati structura Epistolei catre evrei si principalele ei teme teologice.

 

ATENTIE! La acest examen se verifica urmatoarele aspecte ale pregatirii:

a. capacitatea de intelegere a subiectului;

b. capacitatea de pregatire a subiectului;

c. capacitatea de prezentare ordonata a subiectului;

d. capacitatea de integrare in timp si in conditiile de lungime ale subiectelor.

Succes!